Opis projektu:
W 21 wieku używanie
internetu stało się nie tylko źródłem komunikacji z drugim człowiekiem, ale
także podstawowym narzędziem edukacyjnym do poszukiwania różnorodnych
informacji o otaczającym nas świecie. Czasem kiedy zawodzą nowoczesne
technologie Sztuka staje się tym, co zastępuje słowa. Sztuka od zawsze miała
ogromny wpływ na życie człowieka. Uczy tolerancji, jest narzędziem do walki
przeciw ignorancji, dyskryminacji i zbyt wczesnemu kończeniu edukacji.
Projekt „Children –
ourfuture” ma zaktywizować dzieci i młodzież do tworzenia prac artystycznych
wyrażających ich emocje i sytuacje z życia codziennego. Uczestnicy będą
pewniejsi siebie, bardziej otwarci na inne kultury i przede wszystkim bardziej
kreatywni.
Sztuka ma stać się
także narzędziem i stymulatorem w komunikacji pomiędzy uczestnikami projektu z
całego świata.
Cele:
1. Promowanie talentu
artystycznego i kreatywności uczniów i nauczycieli
2. Poprawa umiejętności
artystycznych uczniów
3. Poprawa umiejętności
językowych (angielski), społecznych i ICT
4. Wzrost pewności siebie i
wzrost otwartości na inne kultury
5. Poznanie innych kultur,
światopoglądów i życia codziennego rówieśników z innych krajów
6. Wzrost wymiaru europejskości
szkoły
Postęp działań:
Nauczyciele
komunikować się będą za pomocą internetu – głownie poczty email i w obrębie
zamkniętej grupy na facebooku. Projekt zakłada organizację 4 wystaw prac
artystycznych w Rumuni, a następnie udostepnienie zdjęć z wystaw w formie
elektronicznej – album ze zdjęciami, film video. Następnie uczniowie będą mieli
okazję wyrazić swoje opinie o pracach, sposobie ich wykonania i odpowiadać na
pytania innych uczestników projektu dotyczących ich prac własnych.
Wszyscy
uczestnicy otrzymają certyfikaty.
Oczekiwane rezultaty:
Wystawy
prac artystycznych, blog projektowy, zdjęcia, video.
Uczniowie
poznają sposoby wyrażania siebie i swoich opinii poprzez sztukę a także będą
mieli okazję do poznania rówieśników z innych krajów. Poprawią swoje
umiejętności komunikacyjne w języku angielskim.
Nauczyciele
będą wykorzystać ciekawe prace i sposoby ich wykonania jako przykłady „dobrej
praktyki” a także jako narzędzie do dyskusji w języku polskim i angielskim,
nauczania historii i geografii.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu