Blogul
proiectului contribuie la consolidarea calității și dimensiunii europene în
educație deoarece prin intermediul său profesorii şi elevii din diferite ţări
învață împreună, integrează şcolile într-o comunitate europeană, sprijină
dezvoltarea instituţională și dezvoltarea
profesională a cadrelor didactice.
Participarea
la proiect reprezintă o modalitate eficientă de valorizare şi de aplicare a
competențelor cheie, prin raportarea la anumite nevoi, rezolvarea unor
probleme şi obţinerea unor rezultate.
Derularea acestui proiect european implică participarea la activităţi în
grupuri de lucru (în care se iau decizii, sunt identificate soluţii, se
iniţiază acţiuni în scopul rezolvării problemelor vizate, se aplică modalităţi
democratice de lucru, se împart roluri şi se asumă responsabilitatea
îndeplinirii acestor roluri), relaţionare de grup care încurajează dialogul de
idei şi adoptarea de soluţii eficiente, precum şi colaborarea în cadrul
echipei de proiect ori cea cu partenerii de proiect.
Activitățile proiectului răspund direct și
relevant nevoilor grupului țintă.
Rolul activităţilor practice se concretizează în
dezvoltarea psiho-motorie, intelectuală, afectivă şi estetică a elevilor.
Prin aceste activităţi elevii învaţă, capătă pricepere şi îndemânare, îşi formează unele deprinderi practice de a
opera cu diverse materiale şi instrumente, se educă simţul estetic, se
îmbogăţeşte sfera afectivă prin educarea în spiritul dragostei pentru muncă şi
a respectului pentru ceea ce au creat el şi cei din jurul lui.
La activitățile proiectului participă elevi indiferent
de gen, religie, nivel social sau cultural.
Activitățile proiectului pot fi integrate atât în
curriculum cât și în activitățile extracurriculare.
Transferul
rezultatelor proiectului se va realiza prin diseminarea rezultatelor
proiectului si valorizarea acestora dupa finalizarea proiectului
Activitatile proiectului sunt atractive, stimulează comportamentul
creativ , îi motivează să lucreze în echipă.
Proiectul este transferabil in alt context educational ca optional in CDS
sau în activități extracurriculare.
Atelierele de
lucru vor fi organizate și în anii următori, sub forma unor cercuri școlare în
care elevii vor realiza obiecte expoziționale cu ocazia diferitelor evenimente
laice și religioase.
Caracterul
practiv-aplicativ al acestor activităţi permite îmbinarea muncii fizice, practice cu cea
intelectuală și are o influență pozitivă asupra parcursului școlar al elevilor.
Produsul este util elevilor, cadrelor didactice și
părinților deoarece implică lucrul în echipă, folosirea resurselor școlii,
amenajarea unui stand european în holul școlii, amenajarea unei expoziții cu
lucrările copiilor
Produsul final al proiectului valorizează competențele
dobândite la alte discipline, elevii dorind să studieze intens, sunt mai atenți
în timpul orelor, participă lai des la activități extracurriculare, au
sentimentul de ,, coautor al proiectului,,.
Proiectul duce la dezvoltarea potențialului propriu, a
competențelor interpersonale și de cooperare, de conștientizare privind
apartenența la cultura națională și europeană. El ajuta la îmbunătătirea cunoștințelor de gramatică, vocabular
sau cultură a limbii folosite în proiect.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu